Blog firmowy jest najlepszym miejscem na informacje, ciekawostki i porady dla odwiedzających Twoją stronę. Warto wiedzieć, że artykuły i wpisy blogowe, które regularnie się pojawiają na Twojej stronie są nadzwyczaj pomocne w skutecznym pozycjonowaniu i zwiększeniu widoczności strony internetowej w sieci.

W PinkLlama mamy doświadczenie w kompleksowej obsłudze blogów firmowych oraz w przygotowywaniu pojedynczych wpisów.

Jak wygląda proces przygotowania wpisów blogowych?

Pojedynczy wpis blogowy:

1. Podstawą do napisania dobrego wpisu blogowego jest doprecyzowana tematyka (często klienci wybierają tytuł wpisu samodzielnie) oraz słowa kluczowe. Aby maksymalnie dopasować tworzoną przez nas treść do Twoich oczekiwań, można również przesłać link do przukladowego bloga lub wpisu.

2. Bardzo ważnym elementem podczas wyceny i przygotowania wpisów blogowych jest określenie długości takiego wpisu, poziom skomplikowana treści (teksty specjalistyczne wymagają więcej czasu na przygotowanie ze względu na wymaganą wiedzę specjalistyczna).

3. Dodatkowo, możemy również dopasować ciekawe zdjęcia, które będą pasować do treści przygotowanego przez nas wpisu, a także sformatowac tekst w formacie HTML dodając linki, kolory i style.


Prowadzenie bloga:

Najważniejszym dla nas w prowadzeniu bloga firmowego jest przekazanie ciekawych i użytecznych informacji Twoim klientom i odwiedzającym stronę.

1. Blog jak i cała strona internetową sa wirtualna twarzą Twojej firmy, dlatego bardzo ważne jest by każde słowo i obrazek przekazywaly Twoją wizję i podejście do pracy. Na podstawie badań specyfiki branży przygotujemy przykładowy wpis, który zostanie wzorem dla treści, które będziemy pisać w przyszłości.

2. Ustalamy miesięczną ilość wpisów. Średnia ilość wpisów w ciągu jednego miesiąca waha się między 3 a 5 wpisami, czyli jeden wpis tygodniowo. Warto pamiętać, że Google ceni i wynagradza jakościowe treści na stronach internetowych, dlatego warto postawić na jakość, a nie ilość wpisów.

3. Ustalamy dzień publikacji wpisów. Każdy Przygotowany wpis zostanie przesłany do akceptacji minimum dwa dni przed dniem publikacji na blogu.

4. Wybór tematów dla wpisów blogowych. Jeżeli mówimy o wyborze tematyki wpisów na bloga, to jest to praca wspólna. W trakcie przygotowania się do pierwszego próbnego wpisu jest przeprowadzana analiza branży (o czym piszą inni, producenci, materiały, technologie, etc). Na podstawie danej analizy możemy zaoferować klientowi tematy do wyboru lub skupimy się na pisaniu na tematy przesłane przez klienta.

Z doświadczenia wiemy, że najlepszy blog, to wspólna praca właściciela i copywritera. Właściciel firmy jako fachowiec w swojej branży nadaje właściwy kierunek i wie co może zainteresować użytkowników odwiedzających jego stronę, a copywriter z lekkim piórem w ciekawy i przyjazny sposób przekaże tę wiedzę i doświadczenie w postaci artykułów na blogu firmowym.